Наукові записки, випуск 3 2021
Alekseienko N., Soshenko S. [Використання уроку-екскурсії до бібліотеки для розвитку та збагачення усного і писемного мовлення школярів] {Using a lesson-excursion to the library for the development and enrichment of oral and written speech of schoolchildren} 9-16
Bezkorovayna L., Litvinova-Holovan O., Pyptiuk P., Babii V. [Формування фахових компетентностей фахівців із туризму під час упровадження програм із організації рекреаційних послуг у ході виробничої практики] {Formation of professional competencies of tourism specialists during implementation of programs for organization of recreational services in the course of production practice} 17-25
Boiko V., Hrytsenko L., Negay G., Strashko L. [Особливості формування творчих компетентностей майбутніх фахівців технологій, дизайну і архітектури у візуально насиченому освітньому просторі] {Features of the formation of creative competencies of future specialists in technology, design and architecture in a visually rich educational space} 26-35
Buhaienko T., Zamrozevych-Shadrina S., Khrenova V., Yudenok V. [Formation of individual style of future teachers professional activity: pedagogical situations simulation] { Formation of individual style of future teachers professional activity: pedagogical situations simulation} 36-45
Gerasymenko O. [The peculiarities of use role and plot games for the development of communicative competence skills of primary school pupils] { The peculiarities of use role and plot games for the development of communicative competence skills of primary school pupils} 46-52
Kopaygorenko V. [ Застосування технічних засобів у процесі навчання живопису] {Application of technical means in the process of painting teaching } 53-59
Kravchenko N., Venetsky D. [Нормативно-правові аспекти інклюзивної загальної середньої освіти] {Regulatory and legal issues of inclusive general secondary education } 60-71
Liashenko I.. [Професійно-орієнтована мовна підготовка студентів як чинник підвищення конкурентоздатності студентів на ринку праці] {Student’s vocational-oriented language learning as a means of increasing employability on the labour market } 72-81
Markova V., Mefanik M. [Функції професійного навчання учнів закладів професійно-технічної освіти] {Functions of vocational training of students of professional and technical education institutions } 82-89
Martyniuk O. [Проєктні інновації в системі STEM-орієнтованого навчання студентів та учнів] {Project innovations in the system of student’s and pupil’s STEM-oriented learning } 90-97
Nesterenko M. [Підготовка майбутніх учителів початкової школи до організації дистанційного навчання в умовах сучасного освітнього ландшафту] {Professional training of future elementary school teachers for the organization of distance learning in the conditions of a modern educational landscape } 98-107
Nozhko I., Pelypenko M., Lahno D. [Науково-дослідницька робота у процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців з пожежної безпеки ЗВО ДСНС України] {The role of scientific and research work in the process of formation of professional competence of future specialists of fire safety of higher educational establishments of SES of Ukraine } 108-114
Orlova N. [Реалізація проєктної технології навчання в процесі розробки колекції одягу] {Implementation of project technology of training in the process of designing a clothes collection} 115-121
Pasko O. [Методика викладання дисципліни «Виготовлення моделей»: етнокультурний контекст] {Methodology of teaching the discipline «Model manufature»: ethnocultural context} 122-131
Petryk K. [Діяльнісна домінанта практико-орієнтованої підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації інтерактивної навчальної взаємодії учнів] {Activity dominant of practice-oriented preparing of future primary school teachers for the organization of interactive educational interaction of students } 132-141
Pylypenko O. [STEM-компетентності: сутність та структура] {STEM competencies: essence and structure } 142-149
Poltavska Y. [Традиції та сучасні тенденції професійної підготовки художників декоративно-прикладного мистецтва] {Traditions and modern trends of professional training of artists of decorative and applied arts } 150-156
Radzievska O., Loza I. [The ways of forming of written skills as a form of communication of the English language of higher school students] {The ways of forming of written skills as a form of communication of the English language of higher school students } 157-164
Sechka S. [Особливості використання елементів гри на уроках англійської мови як ефективний прийом викладання матеріалу] {The peculiarities of using the elements of the game in English lessons as an effective method of teaching the material } 165-171
Sozoniuk O., Savchenko L. [Концепт «самостійна робота» в професійній підготовці майбутніх фахівців сфери обслуговування] {Concept of «independent work» in professional training of future service specialists } 172-180
Strogonova T., Stuchinskaya N. [Аналіз розвитку компетентнісного підходу в системі вищої
професійної освіти України] {Analysis of the development of a competent approach in the system of higher vocational education of Ukraine } 181-189
Tymenko V. [Формування професійної готовності до педагогічної взаємодії з обдарованими футболістами в майбутніх спортивних менеджерів і тренерів] {Professional readiness for pedagogical interaction with gifted footballers of future sports managers and coaches } 190-198
Tytenko O. [Живопис і композиція як основоположні дисципліни професійної підготовки художників-живописців у закладах вищої професійно-художньої освіти] {Painting and composition as a fundamental discipline of professional training of painters in institutions of higher professional and artistic education } 199-205
Tytenko O. [Композиція як провідна дисципліна в процесі навчання художників-живописців] {Transformation of compositional principles in equipment painting } 206-212
Khalabuzar O., Khalabuzar V. [The multimedia content and interactive educational activity as the ways of intensification of the distance learning] {The multimedia content and interactive educational activity as the ways of intensification of the distance learning } 213-222
Kharadzhyan N., Zakarlyuka I., Kulinka Y. [Формування soft skills як основого складника
конкурентоспроможного фахівця] {Formation of soft skills as the main component of a competitive professional } 223-233
Cheremisina T. [Акмеологічний аспект професійної діяльності майстрів виробничого навчання] {Acmeological aspect of professional activity of industrial training masters } 234-240
Shyshova I. [Підготовка майбутніх фахівців до трудового виховання та професійної орієнтації учнів з особливими освітніми потребами] {Preparation of future specialists for labor education and professional orientation of students with special educational needs } 241-247